رزرو وقت مشاوره

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه


    منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • پاسخگویی سریع
  • مشاوره تلفنی
  • مشاوران حرفه‌ای

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

اعلام نتایج اولیه دکتری

در هنگام اعلام عملکرد نخست دکتری 1403 درصد های متقاضیان در دروس علی عمومی و اختصاصی و تراز و رتبه و وضعیت مجاز بودن یا نبودن متقاضی به صورت یک کارنامه ارائه می شود . در زمان اعلام نتایج اولیه دکتری 1403 معین می گردد که فرد میتواند در دوره های روزانه و غیر روزانه انتخاب رشته کند یا خیر ، کلیه ی متقاضیانی که محاز به انتخاب رشته دکتری شده اند این امکان برایشان فراهم می باشد تا در بازده زمانی خواسته شده حدودا پنجاه کد رشته را برگزینند و به سامانه ی سازمان سنجش مراجعه نمایند .

گروهی از متقاضیان که در کارنامع ی نخست دکتری خود شناسه ی انتخاب رشته های دانشگاه ازاد را دارند یعنی میتوانند در دانشگاه های ازاد انتخاب رشته کنند که این فرآیند به صورت مجزا صورت میگیرد .

زیرا در مراحل بعدی متوجه می شوید که گام های دانشگاه های ازاد و سراسری به طور کامل از هم جدا می شود . توجه داشته باشید که متقاضی ملزم می باشد در زمان تکمیل مراحل آزمون دکتری از تمامی قوانین و مقررات مطلع باشد و دفترچه های ثبت نام انتشار یافته را به طور کاملا دقیق مطالعه کند ، در ادامه ی این مطالب به توضیحات بیشتری در خصوص اعلام نتایج اولیه دکتری 1403 خواهیم پرداخت .

 

اعلام نتایج اولیه دکتری

زمان در نظر گرفته شده برای اعلام نتایج دکتری 

باتوجه به روال سالیان گذشته و اطلاعیه های انتشار یافته از سوی سازمان سنجش امسال نیز اینگونه پیش بینی می گردد که نتایج اولیه آزمون دکتری 1403 در پایان فروردیم ماه از سوی سازمان سنجش اعلام شود

متقاضیان میتوانند برای اطلاعات بیشتر از زمان دقیق انتشار اعلام نتاج اولیه دکتری 1403 به سامانه ی سنجش مراجعه نمایند .

روش های مشاهده و دریافت نتایج دکتری 1403

تمامی متقاضیانی که در آزمون دکتری شرکت داشته اند ملزم می باشد برای دریافت عملکرد و نتایج خود به سامانه ی سازمان سنجش مراجعه نمایند . در ادامه ی روش های مشاهده ی نتایج اولیه دکتری 1403 را شرح خواهیم داد .

1. ابتدا باید به سامانه ی سازمان سنجش به آدرس sanjesh .org مراجعه کنید و باتوجه به منوی قرار گرفته گزینه ی دکتری تخصصی را انتخاب نمایید .

2. از طریق لینک موجود در سامانه میتوانید به قسمت پاسخ و اعلام نتیج اولیه آزمون دکتری 1403 بروید .

3. برای دریافت نتایج آزمون دکتری دو روش وجود دارد که به شرح زیر است :

مرحله ی اول مشخصات فردی و هویتی خود را جست و جو میکنید
در این قسمت متقاضی تنها با وارد کردن اطلاعات فردی مانند : شماره ی داوطلبی ، نام و نام خانوادگی ، شماره ی شناسنامه ، تاریخ تولد و کد امنیتی موجود در سامانه نسبت به دریافت نتایج اولیه آزمون دکتری 1403 خود اقدام کند .
مرحله دوم متقاضی در این قسمت باید اطلاعات مانند شماره پرونده و شماره شناسنامه خود را جست و جو کند .
در این روش متقاضی تنها با قرار دادن اطلاعاتی مانند شماره پرونده و شماره شناسنامه و کد امنیتی میتواند نتایج را دریافت کند .
توجه داشته باشید داوطلبان برای دریافت اطلاعاتی از جمله شماره پرونده و شماره داوطلبی باید به کارت ورود به جلسه آزمون دکتری خود مراجعه نمایند .

گام پس از اعلام نتایج اولیه دکتری 1403

ممکن است تعداد بسیاری از متقاضیان در کارنامه خود عبارت مجاز به انتخاب رشته در دوره را مشاهده نمایند
در این صورت میتوانند با مراجعه به دفترچه هاق اناخاب رشته ی دکتری که ارائه شده است برای انتخاب رشته خود نیز اقداماتی را انجام دهند و سپس دوباره برای پاسخ انتخاب رشته دکتری منتظر شوند تا نتیجه اش را ببیند که آیا برای مصاحبه دعوت می شوند یا خیر .

همانگونه که میدانید آزمون های دکتری دانشگاه های ازاد و سراسری با یکدیگر ادغام شده است ، گروهی از متقاضیان که دارای کد دسترسی به انتخاب رشته دکتری دانشگاه های ازاد می باشند این امکان را دارند تا به مطالعه ی دفترچه های انتخاب رشته دانشگاه های ازاد و سراسری بپردازند فرم های انتخاب رشته ی دکتری خود را در سامانه سنجش تکمیل نمایند . اگر سوال و یا ابهامی در این باره ذهن شما را درگیر کرده است میتوانید به مشاورین فعال در این زمینه مراجعه نمایید .

آیا نتایج اولیه آزمون دکتری برای دانشگاه سراسری و آزاد به صورت همزمان اعلام می شود ؟

بله. سازمان سنجش تمامی نتایج اولیه آزمون دکتری 1403 دانشگاه های سراسری و ازاد را به طور کاملا هماهنگ برگزار می کنید که برای دریافت این نتایج باید به سامانه ی سازمان به نشانی sanjesh.org مراجعه کنید .

پذیرش شدگان گام نخست آزمون دکتری در صورت تمایل به تحصیل در دانشگاه آزاد باید چه مراحلی را پشت سر بگذارند ؟

باتوجه به توضیحاتی که در متن مقاله نیز گفته شد متقاضیانی که در دانشگاه های ازاد مجاز به انتخاب رشته شده اند اگر به مرحله مصاحبه نیز دعوت شوند باید خود را برای شرکت در جلسات مصاحبه آماده کنند و در زمان مقرر حضور داشته باشند .

مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد

متقاضیان اجازه ی انتخاب چند کد رشته محل را برای انتخاب رشته در دانشگاه های سراسری و آزاد دارند ؟

این امکان برای متقاضیان وجود دارد تا حداقل پنجاه کد رشته را در فرم های انتخاب رشته درج کنند ، در دانشگاه های سراسری نیز حداقل امکان درج هشتاد کد رشته وجود دارد .

در اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری لازم است به نکات زیر توجه کنید

به تمامی نکات گفته شده در متن مقاله توجه فرمایید زیرا در زمان اعلام نتایج و آزمون دکتری قطعا به این اطلاعات نیاز دارید . پس از دریافت اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری 1403 باید توجه داشته باشید که در چه دانشگاهی مجاز به انتخاب رشته شده اید آزاد یا سراسرس ؟ اگر در دانشگاه های آزاد مجاز به انتخاب رشته شده باشید حدودا هشتاد کد رشته برای انتخاب وجود دارد اما اگر در دانشگاه سراسری مجاز به انتخاب رشته شده باشید تنها پنج کد رشته برای انتخاب دارید همچنین پس از انتخاب رشته باید برای دعوت شدن به مصاحبه نیز متظر باشید زیرا تنها تعداد کمی از مرحله ی مصاحبه نیز سربلند بیرون خواهند آمدند ، پس خود را برای رویارویی در این گام به طور کامل آماده کنید و در زمان مقرر شده در جلسه حضور داشته باشید .

 

تماس با واحد پاسخگویی صدای سنجش از طریق تلفن ثابت با شماره

02166837359-02166868571

پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 صبح تا 1 شب

کاربر گرامی ،  در صورت شلوغی خطوط مجدد تماس برقرار نمایید .

 

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *