رزرو وقت مشاوره

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه


    منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • پاسخگویی سریع
  • مشاوره تلفنی
  • مشاوران حرفه‌ای

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

استفاده مجدد از سهمیه روزانه

افراد در مقاطع مختلف مانند کارشناسی و کارشناسی ارشد و همین طور دکتری متقاضی استفاده مجدد از سهمیه روزانه هستند. ولی این موضوع نیاز به شرایطی دارد، به عنوان مثال داوطلبین مرد نباید به لحاظ سربازی محدودیتی از نظر سازمان نظام وظیفه داشته باشند. شما نباید به هیچ ارگان و سازمانی تعهد خدمتی داشته باشید در غیر این صورت نمی توانید از سهمیه روزانه مجددا استفاده کنید.

همان طور که می دانید دانشگاه های شهریه پرداز مانند دانشگاه آزاد اسلامی و پردیس های خودگردان و پیام نور هزینه های زیادی را برای دانشجویان در بر دارد ، به همین خاطر افراد سعی بر آن دارند که در دانشگاه های سراسری مشغول به تحصیل شوند. در این بین افرادی هستند که قبلا در دوره گذشته از سهمیه روزانه خود استفاده کرده اند و برای مقاطع بالاتر نیز می خواهند از سهمیه روزانه استفاده کنند برای این افراد سوال پیش می آید که آیا می توانند استفاده مجدد از سهمیه روزانه را داشته باشند؟

پاسخ به این صورت است که بله امکان پذیر است ولی باید شرایط را رعایت کنند در صورتی که منعی نداشته باشند افراد می توانند در هر مقطع تحصیلی دو بار از سهمیه روزانه استفاده کنند. برای آشنایی با شرایط مورد نظر سازمان سنجش و جدید ترین و به روز ترین قوانین سازمان می توانید با مشاورین صدای سنجش در تماس باشید تا شما را راهنمایی کنیم.

نحوه انتخاب رشته کنکور سراسری

 

استفاده مجدد از سهمیه روزانه

 

شرایط و قوانین استفاده مجدد سهمیه روزانه برای رشته های پزشکی

اگر در رشته ای تحصیل کرده اید که باید طرح بگذرانید مانند رشته پرستاری که طرح اجباری است باید شرایطی را داشته باشید که در ادامه توضیح داده می شود در این صورت می توانید از سهمیه استفاده کنید.

اگر متقاضی مرد هستید نباید از نظر نظام وظیفه مشکلی یا منعی داشته باشید باید قبل از ثبت نام از شرایط نظام وظیفه خود اطلاع یابید و از طریق پلیس بعلاوه ده استعلام نظام وظیفه را انجام دهید شما نباید سرباز باشید تا بتوانید مجدد از سهمیه استفاده کنید.

قبل از تمام شدن کار آموزی و یا طرح خود باید برای ثبت نام اقدام کنید. یعنی هنگامی که در حال گذراندن طرح هستید باید برای کنکور سراسری ثبت نام کنید.

سهمیه ی بهیاری در کنکور سراسری

شرایط مقطع کارشناسی برای رشته های غیر پزشکی و تعداد دفعات آن

استفاده مجدد از سهمیه روزانه برای همه کسانی که یک بار از گروه غیر پزشکی فارغ ‌التحصیل شده اند امکان پذیر است ولی باید شرایط زیر را داشته باشند تا مجاز به استفاده از تحصیل به صورت رایگان شوند.

به هیچ ارگانی نباید تعهد کاری داشته باشند اگر طرحی را باید بگذرانند پس از آن که تعهد خدمتی به پایان رسید می توانند اقدام کنند.

متقاضیان مرد نباید مشکلی از نظر خدمت سربازی داشته باشند باید استعلام های لازم را قبل از شرکت در کنکور بگیرند.

همه دانش آموختگان اعم از پزشکی و غیر پزشکی می توانند از شرایط استفاده مجدد از سهمیه روزانه استفاده کنند فقط باید شرایطی را که قبل تر ذکر شد را داشته باشند.

شرایط سهمیه مقطع کارشناسی ارشد

بعضی از داوطلبان می خواهند در مقطع ارشد تغییر رشته دهند و یا از رشته کارشناسی خود راضی نیستند و به آن علاقه ندارند بعضی افراد می خواهند در شغل خود ارتقاء درجه دریافت کنند بعضی افراد هم پس از چند سال به دلیل علاقه به علم و تخصصی خاص دست به ادامه تحصیل می زنند این ها هم افرادی هستند که ممکن است به دنبال استفاده مجدد از سهمیه روزانه باشند. این امکان برای این دسته نیز وجود دارد ولی باید بدانید که شرایطی برای این منظور هست که در ادامه توضیح داده می شود.

طبق اعلام وزارت علوم آن دسته از افرادی که تا قبل از به پایان رسیدن ثبت نام کارشناسی ارشد انصراف داده باشند می توانند همانند افراد دیگر دوباره از سهمیه استفاده کنند و منعی ندارند.

برای رشته های وزارت بهداشت هنوز دفترچه جدید در سایت سنجش قرار نگرفته است به همین خاطر همان دفترچه کنکور سال قبل را در نظر گرفته و طبق همان شرایط ثبت نام انجام می‌شود. در ادامه شرایط دفترچه را توضیح می دهیم لازم به ذکر است که شرایط استفاده مجدد از سهمیه روزانه برای همه مقاطع یکی است.

باید کاراموزی و طرح را به پایان رسانده باشید.

از نظر سربازی و نظام وظیفه سرباز شناخته نشید و مشکل سربازی نداشته باشید. برای کارشناسی ارشد کارت پایان خدمت و یا معافیت می توانند ثبت نام انجام دهند.

استفاده از سهمیه مجدد روزانه در مقطع دکتری

در این مقطع هم هستند کسانی که می خواهند ارتقاء درجه بدهند برای استاد دانشگاه اقدام کنند و یا علاقه به تحصیل در مقاطع بالا را دارند و می خواهند با کم ترین هزینه به اهداف خود برسند. در ادامه مطلب به این افراد و شرایط استفاده از سهمیه آن ها می پردازیم.

برای این افراد دفترچه ای در نظر گرفته شده که باید از سایت سنجش دانلود کنید و به دقت مطالعه نمایید تا از شرایط آن آگاه شوی در ادامه این مقاله شرایط را توضیح می دهیم.

اگر می خواهید مجدد ثبت نام کنید و دوباره برای کنکور دکتری شرکت کنید ابتدا باید از تحصیل فارغ شده باشید تا نیم سال اول فرصت دارید تا از این شرایط استفاده کنید.

قانونی به تازگی به اجرا در آمده که افرادی که از رشته ای انصراف داده باشند و یا ثبت نام نکرده باشند می توانند دو باره از سهمیه استفاده کنند.

 فقط تا پایان مهلت ثبت نام اگر دانشجوی انصرافی دکتری هستید بجز سال قبل مجاز به استفاده مجدد از سهمیه روزانه هستید.

اگر مشکل سربازی نداشته باشید می‌توانید بدون آن که از رشته فعلی خود انصراف دهید در آزمون دکتری شرکت کنید

اگر دانشجوی مرد هستید و مشمول سربازی می شوید نمی توانید مجددا در کنکور شرکت کنید.

اگر قصد استفاده مجدد از سهمیه روزانه را دارید با مشاورین صدای سنجش در تماس باشید تا از تغییرات اخیر اطلاع یابید.

 

تماس با واحد پاسخگویی صدای سنجش از طریق تلفن ثابت با شماره

02166837359-02166868571

پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 صبح تا 1 شب

کاربر گرامی ،  در صورت شلوغی خطوط مجدد تماس برقرار نمایید .

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *