رزرو وقت مشاوره

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه


    منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • پاسخگویی سریع
  • مشاوره تلفنی
  • مشاوران حرفه‌ای

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

آخرین رتبه قبولی حقوق دانشگاه آزاد :در بین داوطلبان رشته انسانی، رشته حقوق بیشترین متقاضی را دارد و علاقمندان بسیاری هرساله جذب این رشته می‌شوند. حقوق هم می‌تواند خصوصی باشد که به روابط بین مردم می‌پردازد و هم می‌تواند عمومی باشد که به اداره کشور و قوای سه قوه مربوط است و مسائل بین مردم و دولت را بیان می‌کند.

افرادی که این رشته را انتخاب می‌کنند، باید ادبیات فارسی را بخوبی یاد بگیرند و فن بیان بالایی داشته باشند. همچنین رشته حقوق در آمیخته با مباحثی همچون فلسفه، روانشناسی و جامعه‌شناسی است که باید از تمام این علوم آگاه باشند. افراد حقوق‌دان باید دارای اعتماد بنفس بالا، فن بیان قوی، قدرت استدلال و خلاقیت داشته باشند تا در کار خود موفق گردند. بعلاوه دانستن زبان انگلیسی، فرانسه یا عربی می‌تواند شما را به یک حقوق‌دان عالی تبدیل کند. در ادامه همراه ما باشید تا بیشتر با خصوصیات رشته حقوق آشنا شوید و به آخرین رتبه قبولی حقوق دانشگاه آزاد نیز اشاره کنیم.

 

آخرین رتبه قبولی حقوق دانشگاه آزاد

 

مزایای تحصیل در رشته حقوق

امروزه انتخاب‌های زیادی برای تحصیل در دانشگاه وجود دارد که تصمیم‌گیری در مورد رشته‌ای که می خواهید دنبال کنید دشوار است. اما اگر قصد تحصیل در رشته حقوق را دارید، باید بدانید که این مدرک دارای مزایای زیادی است که آن را از سایر رشته‌ ها متمایز می‌کند. در ادامه به مزایایی اشاره کرده‌ایم که می‌توانید با تحصیل در رشته حقوق از آن‌ها بهره‌مند شوید.

۱- انتخاب گسترده‌ شغلی

شاید با خود فکر کنید که تحصیل در رشته حقوق تنها به وکیل شدن محدود می‌‌شود، اما اینطور نیست. تحصیل در رشته حقوق درها را به روی بسیاری از انتخاب‌های شغلی باز می‌کند که ممکن است قبلاً به آنها فکر نکرده باشید. این یک مدرک بسیار ارزشمند در بسیاری از صنایع است و مهارت‌ها و دانش بالایی را ارائه می‌دهد که مفید خواهند بود. بنابراین وقتی مدرک حقوق داشته باشید، هرگز محدود نخواهید شد.برای اطلاع از آخرین رتبه قبولی حقوق دانشگاه آزاد با صدای سنجش تماس بگیرید.

۲- می‌توانید به مردم کمک کنید

نقش شما در حرفه حقوقی ارائه خدمات به مشتریان، با هدف کمک به آنها در حل مشکلاتشان است. این می‌تواند از مسائل مالیاتی و بدهی گرفته تا پرونده‌های جنایی و حمایت از حقوق بشر باشد. این رشته می‌تواند به شما کمک کند از شغل خود احساس رضایت کنید و به جامعه خدمت کنید.جهت مکالمه با کارشناسان درباره آخرین رتبه قبولی حقوق دانشگاه آزاد با صدای سنجش تماس بگیرید.

۳- درآمد مناسب

در مشاغل دیگر ممکن است بلافاصله پس از اخذ مدرک، استخدام جایی نشوید و یا حتی پس از استخدام، حقوق بالایی را دریافت نکنید. با این حال گفته می‌شود که رشته حقوق‌، درآمد و امنیت شغلی بالاتری نسبت به سایر مدارک تحصیلی دارد. همچنین با کسب تجربه، همیشه فرصت‌های بیشتری در آینده خواهید داشت و می‌توانید در حوزه خود پیشرفت کنید.

شرایط آخرین رتبه قبولی حقوق دانشگاه آزاد

شاید بسیاری از افراد تصور کنند که ورود به دانشگاه آزاد آسان است اما اینطور نیست و بسیاری از رشته‌ها برای پذیرش نیاز به کنکور دارند. قبولی رشته حقوق در دانشگاه آزاد به رتبه آزمون و دانشگاه مورد نظر بستگی دارد. همچنین برخلاف دانشگاه‌های سراسری که مناطق را در سهمیه و رتبه لحاظ می‌کنند، دانشگاه آزاد این چنین نیست و با استفاده از نمره‌کل و تراز عمل می‌کند و رتبه تاثیر مستقیمی بر قبولی افراد خواهد داشت. سهمیه‌های دانشگاه آزاد شامل سهمیه ایثارگران، سهمیه بسیج عادی و سهمیه افراد عادی است که هر کدام به نحوی در قبولی افراد موثر هستند.

معرفی رشته حقوق 

آخرین رتبه قبولی حقوق دانشگاه آزاد بر اساس معیارهایی چون ظرفیت سالانه، تعداد متقاضیان و رتبه و تراز آن‌ها، هر سال تغییر می‌کند‌. همچنین آخرین رتبه قبولی حقوق دانشگاه آزاد در شهرهای مختلف متفاوت است و برخی دانشگاه‌ها نظیر دانشگاه‌های تهران به رتبه بالاتری برای پذیرش افراد نیاز دارند. در جدول زیر ما به برخی از آخرین رتبه حقوق در دانشگاه های آزاد شهرهای مختلف در سال 1401 اشاره کرده‌ایم.

نام دانشگاه

آخرین رتبه قبولی

واحد کرج ۴۹۱۰
واحد تهران شمال ۲۰۸۹۲
واحد تهران شرق ۴۴۵۲۱
واحد تهران جنوب ۲۱۹۹۶
واحد تهران مرکزی ۸۰۳۰
واحد شهریار ۱۱۲۶۶۰
واحد اصفهان ۴۷۶۸۰
واحد مشهد ۳۴۲۹۹
واحد نجف‌آباد ۶۷۵۳۱
واحد اهواز ۹۷۱۹۹
واحد شیراز ۸۰۳۹۰
واحد تبریز ۹۷۳۸۵
واحد ورامین ۱۲۱۳۴۵
واحد رباط‌کریم ۱۴۴۰۰۰
واحد هشتگرد ۱۲۲۱۷۰
واحد اسلامشهر ۱۰۲۸۹۹
واحد قائم‌شهر ۶۸۹۷۲
واحد ملارد ۱۱۳۳۲
واحد شهرقدس ۱۰۳۶۹۱
واحد کرمانشاه ۱۲۰۱۰۰

مزایا و معایب رشته حقوق

باوجود اینکه حقوق برترین رشته شاخه علوم انسانی است اما افراد باید با علاقه وارد این رشته شوند. این رشته درآمد خوبی داشته و با موفقیت در یک دعاوی، پیشرفت زیادی را برای فرد به همراه دارد. علاوه بر این جایگاه شغلی ویژه‌ای در جامعه دارد.

در کنار تمام این مزایا، معایبی نیز دارد که باید به آن‌ها توجه کرد. کسانی که قصد ادامه تحصیل در این رشته را دارند باید انسان‌های بسیار قوی و با روحیه بالا بوده و تحمل ترس و اضطراب را داشته باشند. رشته حقوق تایم کاری مشخصی ندارد و نیاز به تحرک و رفت‌وآمد بالایی دارد‌‌. در برخی موارد ممکن است بین ماجراهایی نظیر قتل، نزاع و درگیری‌های مردمی قرار بگیرید که همانطور که گفته شد باید قوی باشید تا بتوانید با موفقیت به راه خود ادامه دهید.برای گرفتن مشاوره درباره آخرین رتبه قبولی حقوق دانشگاه آزاد با صدای سنجش تماس بگیرید.

بازار شغلی رشته حقوق

برای اطلاع از آخرین رتبه قبولی حقوق دانشگاه آزاد با صدای سنجش تماس بگیرید. اگر قصد دارید در این رشته به درآمد خوبی برسید باید حداقل تا کارشناسی‌ارشد ادامه دهید؛ چون مقطع کارشناسی تنها مقدمه‌ای از رشته حقوق را بیان می‌کند و در مقاطع بالاتر بسیار کامل‌تر می‌شود. شما می‌توانید با قبولی در آزمون استخدامی بعنوان مشاوره حقوقی در ارگان‌های دولتی نظیر بانک‌ها، شهرداری، دانشگاه‌ها، اداره ثبت‌واحوال، دادگستری، شرکت‌های خصوصی و… شروع به فعالیت کنید. همچنین می‌توانید بصورت خصوصی فعالیت کنید و دفتر وکالت، دفتر اسنادرسمی و یا دفتر طلاق و ازدواج تاسیس کنید. حتی می‌توانید بعنوان کارمند در این دفاتر خصوصی فعالیت داشته باشید. دستمزد کارکنان سازمان‌های دولتی مطابق اداره کار است ولی در حوزه خصوصی حقوق بالایی را نسبت به نوع کار خود دریافت می‌کنند.

تحصیل در مقاطع بالاتر حقوق

در ایران امکان ادامه تحصیل در رشته حقوق تا مقاطع دکترا و کارشناسی‌ارشد وجود دارد. افرادی که قصد دارند در مقطع کارشناسی‌ارشد حقوق ادامه تحصیل دهند، گرایش‌های مختلفی را می‌توانند انتخاب کنند. این گرایش‌ها شامل: حقوق بین‌‌الملل، حقوق عمومی، حقوق خصوصی، حقوق جزا و جرم‌شناسی، حقوق مالکیت فکری، حقوق ثبت اسناد و املاک، حقوق ارتباطات، حقوق اقتصادی، مدیریت دادگستری، حقوق حمل‌ونقل، حقوق اسناد و قراردادهای تجاری، حقوق سردفتری، فقه و حقوق جزا، حقوق کیفری اطفال و نوجوانان، حقوق خانواده، حقوق بشر، مدیریت نظارت و بازرسی، حقوق تجارت الکترونیکی، حقوق نفت و گاز، حقوق تجاری اقتصادی بین‌المللی، حقوق دادرسی اداری، حقوق شرکت‌های تجاری، حقوق محیط زیست، حقوق حمل‌ونقل، حقوق تجارت بین الملل، حقوق مالی-اقتصادی و مدیریت اصلاح و کیفرهای قضایی است.برای اطلاع از آخرین رتبه قبولی حقوق دانشگاه آزاد با کارشناسان صدای سنجش ارتباط بگیرید.

تحصیل در مقطع کارشناسی حقوق

دوره لیسانس رشته حقوق معادل ۸ ترم است که ۴ سال طول می‌کشد. دانشجویان در این دوره باید ۱۳۵ واحد را پاس کنند. در بین این واحدها باید ۸۷ واحد دروس تخصصی و اصلی، ۲۱ واحد دروس پایه، ۲۲ واحد دروس عمومی و ۲۱ واحد دروس اختیاری را بگذرانند. برای قبولی در رشته حقوق باید قبل از کنکور دروسی نظیر فلسفه‌ومنطق، زبان‌ و ادبیات‌فارسی، زبان عربی، ریاضیات و بقیه دروس را بخوبی مطالعه کنند تا نتیجه دلخواهی را کسب نمایند.برای اطلاع از آخرین رتبه قبولی حقوق دانشگاه آزاد با صدای سنجش تماس بگیرید.

 

تماس با واحد پاسخگویی صدای سنجش از طریق تلفن ثابت با شماره

02166837359-02166868571

پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 صبح تا 1 شب

کاربر گرامی ،  در صورت شلوغی خطوط مجدد تماس برقرار نمایید .

 

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *