رزرو وقت مشاوره

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه


    منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • پاسخگویی سریع
  • مشاوره تلفنی
  • مشاوران حرفه‌ای

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

به‌طورکلی مهندسی شیمی به فردی اطلاق می‌شود که بتواند به کمک مهارت و توانایی‌های خود، علومی مانند ریاضی، فیزیک، شیمی و زیست را به‌صورت توأمان به کار گرفته و فرایندهای فیزیکی و شیمیایی را در عرصه‌های مختلف رقم بزند. برای ورود به این رشته پرطرفدار در سال‌های اخیر که جنسیت هم نمی‌شناسد، می‌بایست در آزمون سراسری شرکت نمایید.بسیاری از علاقه‌مندان به این رشته قبل از شرکت در آزمون،  آخرین تراز قبولی مهندسی شیمی دانشگاه آزاد در سال‌های گذشته با هم مقایسه می‌کنند تا بتوانند شانس قبولی خود را در این روش تخمین بزنند.

هرسال آزمون سراسری دانشگاه‌های دولتی و آزاد در هفته دوم تیرماه برگزار می‌شود و داوطلبان بسیاری در رشته‌های مختلف آموزشی در آن شرکت می‌نمایند.

 

آخرین تراز قبولی مهندسی شیمی دانشگاه آزاد

 

رشته مهندسی شیمی

این رشته در اصل جزو زیرمجموعه‌های رشته ریاضی است اما طی سال‌های اخیر داوطلبان شرکت‌کننده کنکور سراسری در رشته تجربی هم مجاز به انتخاب این رشته شده‌اند. این رشته که طرفداران بسیاری دارد، سالانه حجم بالایی از داوطلبان کنکور را به خود اختصاص داده است. به‌گونه‌ای که یکی از بزرگ‌ترین اهداف داوطلبان کنکور برای دانشگاه‌های سراسری یا آزاد محسوب می‌شود.

درآمد بالای این رشته در کنار موقعیت اجتماعی و شغلی مناسب باعث شده که بسیاری از متقاضیان شرکت‌کننده در کنکور این رشته را برای ادامه تحصیل خود انتخاب نمایند. نکته مهمی که داوطلبان باید به آن توجه داشته باشند، ظرفیت محدود این رشته و درعین‌حال تقاضای بسیار علاقه‌مند آن است.

قبل از انتخاب این رشته حتماً آخرین تراز قبولی مهندسی شیمی دانشگاه آزاد و دولتی را در سال‌های گذشته و همچنین میزان قبولی آن را مورد بررسی قرار دهید و بر اساس آن اقدام به برنامه‌ریزی و اولویت‌بندی در انتخاب رشته نمایید تا بتوانید بهترین عملکرد را در این زمینه داشته باشید.

شرایط تغییر رشته در دانشگاه آزاد

تراز قبولی مهندسی شیمی دانشگاه آزاد در سال 1403- 1404

به‌طورکلی اغلب محصلین علاقه‌مند به رشته مهندسی شیمی، طی مدت‌زمان برنامه‌ریزی برای کنکور تا زمان انتخاب رشته، در صدد پیداکردن اطلاعات جامع و مفید درباره آخرین تراز قبولی مهندسی شیمی دانشگاه آزاد و دولتی هستند. پذیرش دانشجویان در دانشگاه آزاد تا سال ۱۳۹۷ بر اساس تراز کنکور بوده است؛ اما از سال ۹۸ این شیوه دچار تغییرات شد.

به این صورت که از آزمون سراسری سال ۹۸ به بعد داوطلبان شرکت‌کننده در کنکور بر اساس سهمیه منطقه انتخاب می‌شدند و در سال ۹۹ سازمان سنجش اعلام نمود که انتخاب رشته پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی در دانشگاه‌های آزاد سراسر کشور از طریق سایت سازمان سنجش و به طور هم‌زمان با انتخاب رشته دانشگاه‌های دولتی صورت بگیرد.

از آن جایی که رشته مهندسی شیمی هم جزو موارد انتخابی رشته تجربی در سال‌های اخیر بوده است، در نتیجه برای انتخاب این  رشته می‌بایست طبق موارد ذکر شده اقدام شود.

در حال حاضر شرایط انتخاب رشته دانشگاه آزاد بر اساس تراز فرد متقاضی در سهمیه نهایی و رتبه وی سنجیده می‌شود. به‌خاطر داشته باشید که هرچه تراز شما با آخرین تراز قبولی مهندسی شیمی دانشگاه آزاد و دولتی نزدیک‌تر یا بالاتر باشد، شانس قبولی شما به همان میزان افزایش خواهد داشت.

تراز قبولی مهندسی شیمی ظرفیت خودگردان دانشگاه آزاد 1403- 1404

بخش خودگردان دانشگاه آزاد، سالانه ظرفیت مازادی برای پذیرش دانشجویان در نظر می‌گیرد که شما می‌توانید در قبال پرداخت شهریه، معادل دانشگاه‌های پردیس در این دوره‌ها پذیرش بگیرید. بر اساس آمار اعلام شده، طی سال‌های اخیر رتبه و نمره آخرین نفر قبولی مهندسی شیمی ظرفیت آزاد خودگردان در اختیار متقاضیان این رشته قرار می‌گیرد و افراد می‌توانند باتوجه‌به شرایط اقدام به پذیرش نمایند.

علاقه‌مندان  این رشته می‌توانند قبل از انتخاب این رشته برای ادامه تحصیل، کلیه اطلاعات در خصوص آخرین تراز قبولی مهندسی شیمی دانشگاه آزاد و دولتی بعلاوه ظرفیت بخش خودگردان را به‌دقت موردمطالعه قرار دهند تا بتوانند بهترین راهکار را برای پیشبرد اهداف خود ارائه نمایند.

اعلام نتایج تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد 1403

مشاوره قبولی مهندسی شیمی دانشگاه آزاد 1403- 1404

محصلین علاقه‌مند به رشته مهندسی شیمی، باید بداند که اطلاعات فوق در خصوص آخرین ترازها مربوط به سال ۹۶ است. چرا که بسیاری از تغییرات بعدازاین سال اعمال در آزمون سراسری و انتخاب رشته اعمال شد. در نتیجه نمی‌توان در مورد قبولی کنکور در سال جاری به طور صددرصد از این موارد بهره گرفت.

چرا که رشته مهندسی شیمی جزو رشته‌های پرطرفدار در بین داوطلبان کنکور ریاضی و تجربی است. بهترین راهکار برای بهره‌گیری از اطلاعات مفید و جامع در خصوص آمار آخرین تراز قبولی مهندسی شیمی دانشگاه آزاد و دولتی استفاده از مشاورین خبره و باتجربه در این زمینه است تا بتوانید با یک برنامه‌ریزی دقیق و عملکرد عالی با وجود حجم بالای طرفداران این رشته و رقابت تنگاتنگ بهترین راه را در پیش بگیرید.

این نکته را به‌خاطر داشته باشید که همه این اطلاعات فقط برای آگاهی  متقاضیان این رشته است. در نتیجه نباید مبنای قبولی خود را براین‌اساس تخمین بزند. چرا که امکان تغییرات در کنکور 1403 بسیار زیاد است. محصلین با برنامه‌ریزی دقیق در درس‌خواندن و بالابردن راندمان خود می‌تواند به قبولی در رشته موردعلاقه خود در بهترین دانشگاه‌ها دست یابند.

تاکید چند نکته مهم در خصوص انتخاب رشته مهندسی شیمی

همان گونه که در طول مقاله اشاره شد، برای بهره‌گیری از آخرین تراز قبولی مهندسی شیمی دانشگاه آزاد باید میزان قبولی متقاضیان سال‌های گذشته در این رشته را مورد بررسی قرار دهید. هرچند این آمار فقط برای آگاهی متقاضیان رشته مهندسی استفاده می‌شود و نمی‌توان به‌عنوان تضمینی برای قبولی با همین تراز در سال جدید روی آن حساب نمود. چرا که عوامل بسیاری باعث تغییرات این آمار می‌شود.

همان گونه که در سال ۹۷ بسیاری تغییرات در نحوه برگزاری کنکور و انتخاب این رشته در بین متقاضیان شرکت‌کننده در کنکور سراسری تجربی و ریاضی اعمال شد. حجم بالای متقاضیان این رشته باعث رقابت تنگاتنگ بین شرکت‌کنندگان آزمون سراسری در این رشته می‌شود. در نتیجه با وجود آمار دقیق آخرین تراز قبولی مهندسی شیمی دانشگاه آزاد از آن به‌عنوان تکمیل‌کننده اطلاعات فرد متقاضی می‌توان استفاده نمود.

پس بهترین راه برنامه‌ریزی دقیق درسی و شرکت در آزمون‌های اختیاری کنکور است تا داوطلب بتواند آمادگی خود را برای شرکت در آزمون سراسری با ضریب کمترین خطا آماده نماید و بهترین نتیجه را کسب کند.

چهار فاکتوری که محصلین علاقه‌مند به این رشته باید در نظر داشته باشند، علاقه، کیفیت دانشگاه و هیئت‌علمی آن، دوری و نزدیکی دانشگاه و شهریه آن است. چرا که این عوامل باعث انتخاب بهتر رشته و دانشگاه برای ادامه تحصیل می‌شود.

کلام پایانی

رشته مهندسی شیمی همان‌طور که از نام آن پیداست، جزو زیرمجموعه‌های رشته ریاضی است. اما طی سال‌های اخیر به دلیل کاهش آمار داوطلبان رشته تجربی که بیشتر مایل به انتخاب رشته پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی هستند، سازمان مربوطه دراین‌خصوص امکان انتخاب رشته مهندسی شیمی و برخی دیگر از زیرمجموعه‌های رشته ریاضی را برای داوطلبان رشته تجربی مجاز نمود.

به همین دلیل رقابت بر سر این رشته بین دو طلبان ریاضی و تجربی طی سال‌های اخیر بسیار تنگاتنگ شد. به‌طوری‌که نمی‌توان بر اساس آمار قبولی سال‌های گذشته از آخرین تراز قبولی مهندسی شیمی دانشگاه آزاد و دولتی بهره گرفت و تنها برای تکمیل اطلاعات علاقه‌مندان این رشته می‌توان از آن استفاده نمود.

علاقه‌مندان به تحصیل در این رشته با سعی و تلاش شبانه‌روزی خود و بهره‌گیری از آزمون‌های گوناگون می‌تواند سطح علمی خود را افزایش داده و ضریب خطای خود را در آزمون سراسری به حداقل برسانند تا بتواند بهترین نتیجه را کسب نمایند.

تماس با واحد پاسخگویی صدای سنجش از طریق تلفن ثابت با شماره

02166837359-02166868571

پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 صبح تا 1 شب

کاربر گرامی ،  در صورت شلوغی خطوط مجدد تماس برقرار نمایید .

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *