رزرو وقت مشاوره

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه


    منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • پاسخگویی سریع
  • مشاوره تلفنی
  • مشاوران حرفه‌ای

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

 

نحوه انتخاب رشته کنکور سراسری 98-مراحل انتخاب رشته کنکور 98
نحوه انتخاب رشته کنکور سراسری

مراحل و نحوه انتخاب رشته کنکور سراسری

مطابق با روال سال های گذشته احتمالا انتخاب رشته کنکور 1403  در مرداد ماه برگزار می گردد . در این مرحله که بعد از انتشار کارنامه اولیه کنکور  انجام می پذیرد ، متقاضیان با توجه به وضعیت خود و در صورتی که مجاز به انتخاب رشته گردند ،  اقدام به انتخاب رشته کنکور  می نمایند . به عبارتی داوطلبینی که در بهمن ماه ، ثبت نام کنکور سراسری  را انجام داده و پس از دریافت کارت ورود به جلسه کنکور  در جلسه آزمون حضور داشته اند می توانند با توجه به این کارنامه ، رشته محل های مورد علاقه خود را به ترتیب اولویت انتخاب نمایند .

داوطلبان کنکور سراسری   توجه بفرمایند که ادغام ثبت نام کنکور سراسری و ثبت نام دانشگاه آزاد تغییری در روند انتخاب رشته ایجاد نکرده و علاقه مندان به ادامه تحصیل در دانشگاه های سراسری و دانشگاه آزاد می بایست به طور جداگانه از طریق سایت sanjesh.org  و همچنین سایت azmoon.org جهت انتخاب رشته خود  اقدام نمایند . با توجه به اهمیت و ضرورت انتخاب رشته دلخواه متقاضی ،  در این مقاله مراحل انتخاب رشته کنکور ارائه گردیده است .

جهت مشاوره و اطلاع از مراحل انتخاب رشته  در سراسر کشور با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید .

تماس با واحد پاسخگویی صدای سنجش از طریق تلفن ثابت با شماره

02166837359-02166868571

پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 صبح تا 1 شب

نحوه انتخاب رشته کنکور سراسری 

با توجه به این که در مرحله انتخاب رشته کنکور سراسری نیازی به پرداخت هزینه نمی باشد ، داوطلبینی که بر اساس اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری و همچنین توضیحات کارنامه کنکور سراسری ، با توجه به اینکه در کدام دوره مجاز گردیده اند ، می توانند پس از مطالعه دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری نسبت به انتخاب رشته خود اقدام نمایند .

دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری 

فرم انتخاب رشته  همزمان با انتشار دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری  ، توسط سازمان سنجش  و آموزش کشور ، در اختیار داوطلبینی که بر اساس کارنامه اولیه کنکور مجاز به انتخاب رشته گردیده اند ، قرارمی گیرد . متقاضیان می توانند بر اساس گروه آزمایشی که در کنکور آن شرکت نموده اند نسبت به ثبت حداکثر 150 رشته محل از بین رشته محل های مندرج در دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری  در فرم انتخاب رشته اقدام نمایند .

پس از تکمیل فرم انتخاب رشته ، کد رهگیری 15 رقمی به داوطلب ارائه می گردد که متقاضی می بایست تا پایان اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری   آن را نزد خود نگهداری نماید . متقاضیان توجه بفرمایند که در انتهای دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری  ، فرم پیش نویس انتخاب رشته کنکور سراسری  قرار گرفته است و توصیه میگردد متقاضیان ابتدا آن را با توجه به کد رشته محل های مورد نظر تکمیل نموده و سپس نسبت به انتخاب رشته در سایت سازمان سنجش اقدام نمایند.

مشاوران مجرب سامانه صدای سنجش ، از ضوابط و شرایط ورود به دانشگاه و پذیرش آن  و همچنین مراحل انتخاب رشته کنکور ،  اطلاعات جامعی دارند.با توجه به این که رتبه و تراز اکتسابی شما در انتخاب رشته کنکور سراسری  تاثیر بسزایی دارد ، کارشناسان مرکز مشاوره صدای سنجش آماده اند تا پس از بررسی کارنامه  ، شما را در انتخاب رشته دلخواه  یاری نمایند . شما می توانید از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی با کارشناسان مرکز مشاوره صدای سنجش در تماس باشید .

مراحل انتخاب رشته کنکور 

داوطلبان عزیز ، جهت ورود به مراحل انتخاب رشته کنکور ابتدا می بایست به سایت انتخاب رشته کنکور سراسری به نشانی  sanjesh.org مراجعه نمایند . پس از ورود به  برروی لینک انتخاب رشته کلیک نمایند . متقاضیان پس از ورود به سامانه انتخاب رشته ، با درج یکی از اطلاعات ثبت نامی که شامل شماره پرونده ، کد پیگیری ثبت نام  و یا شماره داوطلبی می باشد ، وارد صفحه انتخاب رشته کنکور سراسری گردند. در این مرحله به محض فعال شدن لینک انتخاب رشته کنکور سراسری   می توانند راهنمای تصویری ورود به سایت انتخاب رشته کنکور سراسری را مشاهده نمایند .کاربر گرامی جهت اطلاع دقیق از مراحل انتخاب رشته کنکور   و همچنین نحوه انتخاب رشته کنکور سراسری ، می توانید با شماره تلفن واقع در سایت مرکز مشاوره صدای سنجش  تماس تلفنی برقرار نموده و مشاوره  بگیرید .

تماس با واحد پاسخگویی صدای سنجش 

02166837359-02166868571

 همه روزه از ساعت 8 صبح تا 1 شب

کاربر گرامی ،  در صورت شلوغی خطوط مجدد تماس برقرار نمایید .

 

مطالب مرتبط: 

ثبت نام کنکور 

شرایط شرکت در کنکور سراسری 

برنامه ریزی کنکور سراسری 

تغییرات کنکور سراسری

نتایج کنکور سراسری 

سایت انتخاب رشته کنکور سراسری

نحوه انتخاب رشته کنکور سراسری 

هزینه انتخاب رشته کنکور سراسری 

تاثیر سهمیه مناطق و ایثارگران در انتخاب رشته کنکور سراسری

تاثیر سهمیه 5 درصدی ایثارگران جانبازان زیر 25 درصد در انتخاب رشته کنکور سراسری

مرکز مشاوره تحصیلی صدای سنجش

 

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.