رزرو وقت مشاوره

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه


    منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • پاسخگویی سریع
  • مشاوره تلفنی
  • مشاوران حرفه‌ای

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور 1403-تاثیر معدل در کنکور سراسری 1403

تاثیر معدل در کنکور سراسری 1402
تاثیر معدل در کنکور سراسری 1402

 

در کنکور 1403 همچون سال های گذشته ، بخشی از نمره نهایی هر داوطلب را تاثیر سوابق تحصیلی او تشکیل می دهد . موضوع تاثیر معدل در کنکور سراسری 1403 ، بحث تازه ای نیست و چندین سال است که با هدف حذف تدریجی کنکور سراسری ، نمرات نهایی امتحانات دو سال پایانی دانش آموزان در دبیرستان ، به طور مستقیم در نتیجه کنکور داوطلبان تاثیر گذار بوده است . ولیکن  نحوه و میزان تاثیر سوابق تحصیلی در سال های گذشته ،  تغییرات زیادی داشته  است. از جمله  می توان به تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور 1403 حدود  40 درصد و همچنین تغییر در قطعی و یا مثبت بودن تاثیر معدل اشاره کرد . با توجه به اعلام رئیس سازمان سنجش و آموزش کشور در اطلاعیه مورخ 26 / 6 / 97  نحوه تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور 1403  حداکثر 40 درصد خواهد بود .

تاثیر معدل در کنکور سراسری 1403

با توجه به تغییرات کنکورسراسری 1403 در نحوه اعمال سوابق تحصیلی و با توجه به اینکه داوطلبان جهت برنامه ریزی کنکور سراسری 1403  می بایست  از نحوه تاثیر معدل آگاهی یابند، در این مقاله به تاثیر معدل در کنکور سراسری 1403  و ارائه راهکارهایی برای داوطلبین  با معدل پایین می پردازیم .مشاوران مجرب سامانه صدای سنجش ، از ضوابط و شرایط ورود به دانشگاه و پذیرش آن  و همچنین تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور 1403 ،  اطلاعات جامعی دارند. از طریق سیستم مشاوره تلفنی ، میتوانید پاسخ سوالات تحصیلی خود را دریافت نمایید .جهت مشاوره و اطلاع از تاثیر معدل در کنکور سراسری 1403 در سراسر کشور با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید .

تماس با واحد پاسخگویی صدای سنجش از طریق تلفن ثابت با شماره

02166837359-02166868571

پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 صبح تا 1 شب

.

تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور 1403

همانطور که می دانیم کنکور سراسری  رقابت بزرگی در میان داوطلبان می باشد . به نحوی که هر ساله داوطلبان زیادی  هستند که در دروس امتحانات نهایی دبیرستان خود نمره 20 کسب می کنند اما داوطلبان بسیار کمی می توانند به 100 درصد سوالات یک درس کنکور سراسری پاسخ صحیح دهند .

داوطلب گرامی  جهت کسب اطلاعات بیشتر و رفع ابهام ،  با واحد پاسخگویی صدای سنجش  تماس حاصل نمایید .

از دو سال پیش وزارت آموزش و پرورش برای داوطلبینی که نگران پایین بودن معدل خود در امتحانات نهایی بودند پیشنهاد طرح ترمیم معدل را داد . متقاضیان با شرکت در این طرح ، می توانند در دروسی که نمره نهایی پایینی کسب نموده اند مجددا امتحان بدهند و درصورت کسب نمره بالاتر، نمره جدید کسب شده ملاک سازمان سنجش در تاثیر سوابق تحصیلی خواهد بود .

جهت اطلاع از جزئیات طرح ترمیم معدل دیپلم و پیش دانشگاهی ،با مرکز کنکور صدای سنجش تماس برقرار نمایید .

 

مشمولان تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور 1403

 

شرکت کنندگان در کنکور سراسری 1403 شامل دو گروه می باشند :

گروه اول داوطلبان نظام قدیم می باشند یعنی افرادی که قبل از سال تحصیلی فارغ التحصیل  گردیده اند . از بین این داوطلبان صرفا افرادی که دیپلم خود را از سال 84 به بعد گرفته اند مشمول تاثیر 25 درصدی سوابق تحصیلی دیپلم شده و افرادی که پیش دانشگاهی خود را از سال 91 به بعد گرفته اند مشمول تاثیر 5 درصدی سوابق تحصیلی پیش دانشگاهی ( چهارم دبیرستان ) می گردند .

گروه دوم داوطلبان نظام جدید می باشند که اولین سری از فارغ التحصیلان هستند که در ثبت نام کنکور سراسری 1403 شرکت می نمایند . با توجه به اینکه برای این گروه از داوطلبان امتحانات نهایی پایه یازدهم برگزار نشد ،  لذا تاثیر 40 درصدی سوابق تحصیلی صرفا شامل نمرات امتحان نهایی پایه دوازدهم خواهد گردید .

نکات تاثیر سوابق تحصیلی کنکور 1403

نکته مهم 1 : تاثیر کامل سوابق تحصیلی  برای داوطلبانی خواهد بود که در رشته تحصیلی خود در دبیرستان کنکور می دهند . در صورت تغییر رشته تاثیر سوابق تحصیلی کمتر شده و برای دیپلمه های فنی و کاردانش تاثیر صفر درصدی سوابق تحصیلی داریم .

نکته مهم 2 : مطابق شرایط ثبت نام کنکور سراسری 1403 ، کلیه داوطلبین سهمیه مناطق ، سهمیه ایثارگران 25 درصدی و سهمیه ایثارگران 5 درصدی بر طبق مفاد ذکر شده ، مشمول سوابق تحصیلی خواهند گردید .

اگر چنانچه ابهامی در زمینه نحوه تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور 1403 دارید، می توانید سوالات خود را از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی از مشاوران واحد پاسخگویی صدای سنجش بپرسید و مشاوره بگیرید.

کاربر گرامی جهت اطلاع دقیق از تاثیر معدل در کنکور سراسری 1403 و تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور 1403 ، می توانید با شماره تلفن واقع در سایت  مرکز مشاوره کنکور سراسری صدای سنجش تماس تلفنی برقرار نموده و مشاوره  بگیرید .

تماس با واحد پاسخگویی صدای سنجش 

02166837359-02166868571

 همه روزه از ساعت 8 صبح تا 1 شب

کاربر گرامی ،  در صورت شلوغی خطوط مجدد تماس برقرار نمایید .

 

مطالب مرتبط: 

شرایط شرکت در کنکور سراسری 1403

تاثیر معدل در کنکور 1403

تاثیر قطعی معدل در کنکور سراسری 1403

سایت انتخاب رشته کنکور سراسری 1403

نحوه انتخاب رشته کنکور سراسری 1403

هزینه انتخاب رشته کنکور سراسری 1403

منابع کنکور سراسری تجربی 1403

منابع کنکور سراسری ریاضی 1403

منابع کنکور سراسری انسانی 1403

انتخاب رشته ریاضی

راهنمای انتخاب رشته تجربی

انتخاب رشته کنکور انسانی 

انتخاب رشته کنکور زبان

انتخاب رشته هنر

نحوه سهمیه بندی در کنکور 1403

سامانه مشاوره و هدایت تحصیلی

روش صحیح تست زنی کنکور

شماره تلفن مشاوره تحصیلی کنکور صدای سنجش

مشاوره تحصیلی تلفنی

مشاوره انتخاب رشته صدای سنجش

نحوه سهمیه بندی در کنکور

 تاثیر سهمیه مناطق و ایثارگران در انتخاب رشته کنکور سراسری

 

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.