رزرو وقت مشاوره

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه


    منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • پاسخگویی سریع
  • مشاوره تلفنی
  • مشاوران حرفه‌ای

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

 

تاثیر سهمیه 5 درصدی ایثارگران در انتخاب رشته کنکور سراسری-جانبازان زیر 25 درصد
تاثیر سهمیه 5 درصدی ایثارگران در انتخاب رشته کنکور سراسری

تاثیر سهمیه 5 درصدی ایثارگران در انتخاب رشته کنکور سراسری

یکی از مهمترین سوالات داوطلبان ، هنگامی که به انجام انتخاب رشته مشغول می باشند ، آگاهی از میزان تاثیر سهمیه ها در انتخاب رشته کنکور سراسری می باشد که در ابن خصوص توضیحاتی را خدمت شما عزیزان ارائه می دهیم .  تاثیر سهمیه ایثارگران در کنکور   چه میزان است و چه تاثیری در انتخاب رشته کنکور سراسری دارد و این نوع سهمیه به چه کسانی تعلق میگیرد ؟  در این مقاله توضیحاتی در این خصوص ، برای آگاهی شما عزیزان ارائه گردیده است . لطفا مقاله را مطالعه بفرمایید .

جهت مشاوره و اطلاع از  تاثیر سهمیه 5 درصدی ایثارگران در انتخاب رشته کنکور سراسری  در سراسر کشور با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید .

تماس با واحد پاسخگویی صدای سنجش از طریق تلفن ثابت با شماره

02166837359-02166868571

پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 صبح تا 1 شب

 

تاثیر سهمیه 5 درصدی ایثارگران در انتخاب رشته کنکور سراسری

طبق تصویب این سهمیه ، 5 درصد از ظرفیت کل دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور به همسر و فرزندان جانبازان زیر 25 درصد و رزمندگان با حداقل 6 ماه حضور داوطلبانه در جبهه خواهد رسید . بر همین اساس ، می توان گفت در حال حاضر 30 درصد از ظرفیت دانشگاه ها به سهمیه ایثارگران اختصاص می یابد  .اگر چنانچه ظرفیت 25 درصدی مربوط به همسر و فرزندان جانبازان بالای 25 درصد ، آزادگان و شهدا تکمیل نگردد ، مازاد این ظرفیت را می توان به همسر و فرزندان جانبازان زیر 25 درصد و رزمندگان با حداقل 6 ماه حضور داوطلبانه در جبهه اختصاص داد. با توجه به اینکه تعداد شرکت کنندگان سهمیه ایثارگران معمولا کمتر از 5 درصد کل شرکت کنندگان کنکور سراسری می باشد ، لذا انتظار می رود امسال ظرفیت مازادی  به متقاضیان سهمیه 5 درصدی ایثارگران تعلق گیرد .

قابل ذکر است  داوطلبانی که از سهمیه 5 درصدی ایثارگران استفاده می نمایند، از حداقل 30 درصد تخفیف و یا معافیت شهریه دانشگاه ها ، برخوردار خواهند گردید  .

جهت کسب اطلاعات بیشتر ، از کارشناسان مرکز مشاوره تحصیلی صدای سنجش  راهنمایی و مشاوره بگیرید

سهمیه جانبازان زیر 25 درصد در انتخاب رشته کنکور سراسری

 

در سال 95 نمایندگان مجلس شورای اسلامی ، اصلاحاتی را در قانون جهت خدمات رسانی به ایثارگران ایجاد نمودند که به موجب آن دولت و بنیاد شهید و امور ایثارگران موظف شدند خدمات جدیدی را به جانبازان زیر 25 درصد و همسر و فرزندان آنها، رزمندگان با حداقل 6 ماه حضور داوطلبانه در جبهه وهمسر و فرزندان آنها ارائه دهند . از مهم ترین این خدمات، می توان به ایجاد ظرفیت در پذیرش انتخاب رشته کنکور سراسری و انتخاب رشته دانشگاه آزاد اشاره نمود .در این مقاله سعی داریم تاثیر سهمیه 5 درصدی ایثارگران ، جانبازان زیر 25 درصد و رزمندگان با حداقل 6 ماه حضور داوطلبانه در جبهه و همسر و فرزندان آنها  اعمال می گردد را شرح دهیم . قابل ذکر است که مشمولان این سهمیه می توانند از تاریخ  18 خرداد  لغایت 21خرداد ماه با ورود به سایت سنجش اقدام به ویرایش اطلاعات سهمیه خود نمایند .

 پس از مطالعه این مقاله ، توصیه می گردد مقاله تاثیر سهمیه ایثارگران در انتخاب رشته کنکور سراسری را نیز مطالعه بفرمایید . اگر چنانچه پس از مطالعه این مقاله  سئوالاتی در زمینه تاثیر سهمیه 5 درصدی ایثارگران در انتخاب رشته کنکور سراسری داشتید ، می توانید سوالات خود را از طریق سیستم خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی از کارشناسان مرکز مشاوره تحصیلی صدای سنجش بپرسید .

 

زمان ویرایش اطلاعات داوطلبان مشمول سهمیه 5 درصدی ایثارگران در کنکور 

برطبق اعلام سازمان سنجش ،  همسر و فرزندان جانبازان زیر 25 درصد ، رزمندگان با حداقل 6 ماه حضور داوطلبانه در جبهه ،  که در ثبت نام کنکور سراسری 1403 شرکت نموده اند،  می توانند از تاریخ  18 خرداد  لغایت 21 خرداد ماه با ورود به سایت سنجش اقدام به ویرایش اطلاعات سهمیه خود نمایند. قابل ذکر است همسر و فرزندان رزمندگان با حداقل 6 ماه حضور داوطلبانه در جبهه می بایست جهت اثبات این سهمیه ، کد پیگیری 12 رقمی را از ارگان محل خدمت رزمنده دریافت نمایند . چنانچه سهمیه متقاضیان  تایید گردد، در کارت ورود به جلسه کنکور سراسری و یا در کارنامه کنکور سراسری ( سهمیه ایثارگران ) درج می گردد تا این سهمیه برای داوطلب ،  در دانشگاه اعمال گردد .

کاربر گرامی جهت اطلاع دقیق از  تاثیر سهمیه 5 درصدی ایثارگران در انتخاب رشته کنکور سراسری و همچنین تاثیر سهمیه جانبازان زیر 25 درصد در انتخاب رشته کنکور سراسری 1403 ، می توانید با شماره تلفن واقع در سایت مرکز مشاوره صدای سنجش  تماس تلفنی برقرار نموده و مشاوره  بگیرید .

تماس با واحد پاسخگویی صدای سنجش 

02166837359-02166868571

 همه روزه از ساعت 8 صبح تا 1 شب

کاربر گرامی ،  در صورت شلوغی خطوط مجدد تماس برقرار نمایید .

 

مطالب مرتبط:   

ثبت نام کنکور 

شرایط شرکت در کنکور سراسری 

برنامه ریزی کنکور سراسری 

سایت انتخاب رشته کنکور سراسری 

نحوه انتخاب رشته کنکور سراسری 

تاثیر سهمیه مناطق و ایثارگران در انتخاب رشته کنکور سراسری

تاثیر سهمیه 5 درصدی ایثارگران جانبازان زیر 25 درصد در انتخاب رشته کنکور سراسری

انتخاب رشته کنکور سراسری

توضیحات کارنامه کنکور سراسری

انتخاب رشته کنکور سراسری 

انتخاب رشته دانشگاه آزاد 

دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری

دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری دانشگاه آزاد

تاثیر سهمیه مناطق و ایثارگران در انتخاب رشته کنکور سراسری

تاثیر بومی گزینی در انتخاب رشته کنکور سراسری

 

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

One comment

  1. با سلام و عرض ادب.
    سؤالی داشتم از خدمتتون.
    فردی سال های ۹۶_۹۷_۹۸ با سهمیه ۵٪ ایثارگری در کنکور سراسری شرکت کرده اما تنها در سال ۹۷ انتخاب رشته کرد و در نهایت یه رشته شبانه قبول شد!
    ثبت نام هم کرد اما بعد انصراف داد!
    حالا برای کنکور ۹۹ میتونه مجددا از سهمیه ۵٪ استفاده کنه یا خیر؟
    شدیدا به پاسخگوییتون نیازمندیم!
    ممنون میشم در اسرع وقت پاسخمو بدید.
    در پناه حق.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.