رزرو وقت مشاوره

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه


    منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • پاسخگویی سریع
  • مشاوره تلفنی
  • مشاوران حرفه‌ای

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

 

تاثیر سهمیه مناطق و ایثارگران در انتخاب رشته کنکور سراسری

 

تاثیر سهمیه مناطق در انتخاب رشته کنکور سراسری

هدف از تقسیم بندی متقاضیان با سهمیه های مختلف ، به منظور ایجاد فرصت برابر برای داوطلبانی است که دسترسی مناسب به امکانات آموزشی ندارند و همچنین بهره مندی ایثارگران ، جانبازان وخانواده شهدا از فرصت بیشتر برای قبولی در دانشگاه می باشد . آخرین تغییرات سهمیه های کنکور سراسری و تاثیر سهمیه 5 درصدی ایثارگران ، در کنکور   اعمال خواهد گردید. لازم به ذکر است که سهمیه هر داوطلب در کارنامه کنکور سراسری درج می گردد .

با توجه به اینکه سهمیه مناطق ، پرجمعیت ترین سهمیه کنکور سراسری می باشد، تاثیر سهمیه مناطق در انتخاب رشته کنکور سراسری اهمیت ویژه ای دارد زیرا که بیش از 95 درصد شرکت کنندگان کلیه گروه های آزمایشی کنکور تجربی ، ریاضی ، انسانی ،  زبان و هنر را در خود جای می دهد ، جهت آشنایی بیشتر داوطلبان کنکور سراسری با سهمیه های مختلف و تاثیر آن در انتخاب رشته کنکور سراسری ، در این مقاله سهمیه های موثر در کنکور سراسری از جمله سهمیه مناطق ، سهمیه ایثارگران و جانبازان ، سهمیه خانواده شهدا و سهمیه بهیاران را شرح می دهیم . متقاضیان گرامی پس از مطالعه این مقاله می توانید سوالات خود را در زمینه تاثیر سهمیه ایثارگران در انتخاب رشته کنکور سراسری ، از کارشناسان مرکز پاسخ دهی صدای سنجش بپرسید .

جهت مشاوره و اطلاع از تاثیر سهمیه ایثارگران در انتخاب رشته کنکور سراسری با شماره زیر تماس حاصل فرمایید .

تماس با واحد پاسخگویی صدای سنجش از طریق تلفن ثابت با شماره

02166837359-02166868571

پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 صبح تا 1 شب

تاثیر سهمیه مناطق در انتخاب رشته کنکور سراسری

داوطلبانی از سهمیه مناطق بهره مند می گردند و از تاثیر سهمیه مناطق در انتخاب رشته کنکور سراسری استفاده می کنند دیگر مشمول تاثیر سهمیه ایثارگران در انتخاب رشته کنکور سراسری نمی شوند و بر اساس سه سال پایانی محل تحصیل خود ، مشمول یکی از مناطق 1 ، 2  و یا 3 میگردند. سهمیه مناطق پرجمعیت ترین سهمیه کنکور سراسری می باشد که بیش از 95 درصد شرکت کنندگان کلیه گروه های آزمایشی کنکور تجربی ، ریاضی ، انسانی ، زبان و هنر را در خود جای می دهد . بر اساس عدالت ، تلاش گردیده تا داوطلبان سهمیه هر منطقه از لحاظ دسترسی به امکانات آموزشی در یک سطح قرار بگیرند . همانطور که اشاره شد .اکثریت شرکت کنندگان کنکور سراسری  تحت تاثیر سهمیه مناطق در انتخاب رشته کنکور سراسری جای می گیرند و آمار قبولی داوطلبان این سهمیه در دسترس می باشد .

 جهت برقراری عدالت ،  ظرفیت دانشگاه ها به نسبت تعداد شرکت کنندگان سهمیه مناطق ، میان داوطلبان هر سه منطقه تقسیم می گردد . به این صورت که سهمیه داوطلبان هر منطقه از هر دانشگاه ، از همان ابتدا جدا می گردد و داوطلبان هر منطقه صرفا با یکدیگر رقابت خواهند کرد نه با داوطلبان مناطق دیگر .در بررسی آمار قبولی داوطلبان دارای سهمیه مناطق ، سهمیه بومی گزینی نیز در انتخاب رشته تاثیر بسیاری دارد . اگر داوطلب سهمیه مناطق هستید و تاثیر سهمیه مناطق در انتخاب رشته کنکور سراسری را دقت نمودید توصیه می نماییم جهت انتخاب رشته ای بهتر ، مقاله تاثیر سهمیه بومی گزینی در انتخاب رشته کنکور سراسری را مطالعه بفرمایید .جهت کسب اطلاعات بیشتر با مرکز پاسخ دهی صدای سنجش تماس بگیرید و ازخدمات مشاوره تحصیلی تلفنی این مرکز بهره مند گردید

تاثیر سهمیه رزمندگان ، خانواده شهدا و بهیاران در انتخاب رشته کنکور سراسری

رزمندگان با حداقل 6 ماه حضور داوطلبانه در جبهه ،  مشمول سهمیه رزمندگان می گردند . حدنصاب قبولی برای مشمولان سهمیه رزمندگان ، 75 درصد نمره قبولی آخرین نفرمی باشد. نکته ای که درباره سهمیه رزمندگان حائز اهمیت می باشد این است  که کارکنان ارتش با داشتن حداقل 8 ماه سابقه و همچنین سربازان وظیفه درصورت داشتن 12 ماه سابقه حضور در مناطق عملیاتی می توانند از سهمیه رزمندگان بهره مند گردند . به این معنی که اگر چنانچه فردی در دوران دفاع مقدس از پرسنل كادر ثابت و  پيماني و یا وظيفه نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي  باشد و حداقل 12 ماه خدمت کرده باشد می تواند از مزایای سهمیه رزمندگان در انتخاب رشته کنکور سراسری استفاده نماید .

پدر، مادر، برادر و خواهر شهيد ، جزو سهميه خانواده شهدا محسوب می گردند. در دفترچه کنکور سراسری درباره ظرفیت اختصاص یافته به داوطلبان سهمیه خانواده شهدا توضیحی داده نشده است . لازم به ذکر است که سهمیه خانواده شهدا  تنها در کد رشته محل هایی که داوطلب بومی آن ها می باشد ، اعمال می گردد .

فردی که به عنوان بهیار ، در یک مرکز دولتی یا غیردولتی مشغول می باشد و دارای حداقل 3 سال سابقه کار در استان محل خدمت بوده  و دارای دیپلم بهیاری می باشد ،  در صورت داشتن این شرایط می تواند از سهمیه بهیاران که 5 درصد از ظرفیت رشته پرستاری در هر دانشگاه به آنها اختصاص داده شده است ،  جهت انتخاب رشته کنکور سراسری 1403  بهره مند گردد .

تاثیر سهمیه ایثارگران در انتخاب رشته کنکور سراسری

آنچه که از گذشته تا کنون درباره تاثیر سهمیه ایثارگران در انتخاب رشته کنکور سراسری می دانیم این است که سهمیه ایثارگران شامل جانبازان ( با هر درصد جانبازی ) ، همسر و فرزندان  جانبازان 25 % و بالاتر ، آزادگان و همسر و فرزندان آنها و همچنين همسر و فرزندان شهدا می باشد . اما از سال 96 و با اجرای قانون برنامه پنجساله ششم اقتصادی ، جانبازان زیر 25 درصد ، همسر و فرزندان آنها  ، همسر و فرزندان رزمندگان با حداقل 6 ماه حضور داوطلبانه در جبهه نیز مشمول سهمیه ایثارگران می گردند .

ولیکن بهره مندی از سهمیه ایثارگران برای این دو گروه متفاوت است . به این صورت که 25 درصد از ظرفیت هر رشته محل به جانبازان ( با هر درصد جانبازی ) ، همسر و فرزند جانبازان 25 % و بالاتر ، آزادگان و همسر و فرزندان آنها و همچنين همسرو فرزندان شهدا اختصاص می یابد ( سهیمه 25 درصدی ) و مشمولان جدید سهمیه ایثارگران که همان جانبازان زیر 25 درصد ، همسر و فرزندان آنها ، همسر و فرزندان رزمندگان با حداقل 6 ماه حضور داوطلبانه در جبهه می باشند که 5 درصد از ظرفیت دانشگاه ها را به خود اختصاص میدهند . ( سهمیه 5 درصدی)

تاثیر سهمیه 5 درصدی ایثارگران در انتخاب رشته کنکور سراسری

هر دو گروهی که از سهمیه ایثارگران استفاده می نمایند جهت قبولی در هر رشته محل ، کسب 70 درصد نمره قبولی آخرین نفر ضروری می باشد .

متقاضیان توجه بفرمایند با وجود اینکه ظرفیت جداگانه ای به داوطلبان سهمیه ایثارگران اختصاص می یابد ، ولیکن کسب این حدنصاب ، حتی با وجود خالی بودن ظرفیت ضروری می باشد . این نکته حائز اهمیت است که اگر چنانچه ظرفیت سهمیه 25 درصدی تکمیل نگردد ، مطابق با قانون  اولویت تکمیل ظرفیت با داوطلبان سهمیه 5 درصدی ایثارگران و در مرحله بعد   با داوطلبان مشمول سهمیه مناطق می باشد .با توجه به اینکه داوطلبان مشمول سهمیه 25 درصدی ایثارگران درگذشته حداکثر بین 2 تا 4 درصد داوطلبان را تشکیل می دادند ، آمار گسترده ای از رتبه قبولی این دسته از داوطلبین در دسترس نیست .

سهمیه جانبازان زیر 25 درصد در انتخاب رشته کنکور سراسری

در خصوص داوطلبانی که می خواهند در کنکورسراسری 1403 برای بار اول از سهمیه 5 درصدی ایثارگران استفاده نمایند،    نمی توان آمار قبولی ارائه نمود . ولیکن می توان به این نکته اشاره نمود که داوطلبان مشمول سهمیه 5 درصدی ایثارگران قطعا شانس بیشتری برای قبولی نسبت به داوطلبان سهمیه مناطق با رتبه یکسان را دارا می باشند . اما لازم به ذکر است که داوطلبان این دسته در مقایسه با داوطلبان سهمیه 25 درصدی ، باید رتبه بهتری کسب نمایند تا در یک رشته محل مشابه پذیرفته گردند  .متقاضیان گرامی پس از مطالعه مقاله می توانید سوالات خود را در زمینه تاثیر سهمیه مناطق در انتخاب رشته کنکور سراسری و تاثیر سهمیه ایثارگران در انتخاب رشته کنکور سراسری  ،از مشاوران مرکز پاسخ دهی صدای سنجش بپرسید .

 

تماس با واحد پاسخگویی صدای سنجش 

02166837359-02166868571

 همه روزه از ساعت 8 صبح تا 1 شب

کاربر گرامی ،  در صورت شلوغی خطوط مجدد تماس برقرار نمایید .

 

مطالب مرتبط:

نتایج کنکور سراسری 

اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری 

اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری

توضیحات کارنامه کنکور سراسری

برنامه ریزی کنکور سراسری 

مدارک ثبت نام کنکور سراسری 

تمدید مهلت ثبت نام کنکور سراسری 

کارنامه نهایی کنکور سراسری 

نحوه ثبت نام کنکور سراسری 

هزینه ثبت نام کنکور سراسری 

هزینه انتخاب رشته کنکور سراسری 

زمان ثبت نام کنکور سراسری 

تاثیر سهمیه مناطق در انتخاب رشته کنکور سراسری

تاثیر سهمیه ایثارگران در انتخاب رشته کنکور سراسری

تاثیر سهمیه 5 درصدی ایثارگران در انتخاب رشته کنکور سراسری

زمان انتخاب رشته کنکور سراسری 

زمان برگزاری کنکور سراسری 

سایت ثبت نام کنکور سراسری 

سایت مرکز مشاوره صدای سنجش 

مرکز مشاوره تحصیلی صدای سنجش

 

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.