رزرو وقت مشاوره

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه


    منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • پاسخگویی سریع
  • مشاوره تلفنی
  • مشاوران حرفه‌ای

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

معرفی رشته مهندسی کامپیوتر -رشته های گروه ریاضی

 

معرفی رشته مهندسی کامپیوتر(رشته های گروه ریاضی)
معرفی رشته مهندسی کامپیوتر (رشته های گروه ریاضی)

مهندسي كامپيوتر

رشته مهندسی کامپیوتر از زیرمجموعه های رشته های گروه ریاضی در انتخاب رشته کنکور سراسری است .رشته مهندسی کامپیوتر در میان رشته های گروه ریاضی از اهمیت خاصی برخوردار می باشد .

در دنیای کنونی که عصر فناوری اطلاعات نامیده می­شود، رشته مهندسی كامپيوتر در زندگي افراد حضوري اجتناب‌ناپذير دارد و بیش از هر زمان دیگر بکارگیری کامپیوتر و استفاده از روش‌های جدید کامپیوتری در حل مسائل مختلف زندگی بشر ضرورت دارد. دانش‌آموختگان این رشته ،‌ در این زمینه نقش مهمی ایفاء می­کنند. در واقع می­توان گفت که کمتر رشته‌ای به اندازه رشته کامپیوتر دچار تغییر و تحول شده است.

معرفی رشته مهندسي كامپيوتر كه به طراحي و ساخت اجزاي مختلف كامپيوتر مي‌پردازد،‌ از اهميت بسياري برخوردارمی باشد.در كشورما ،‌ اين رشته که از زیر مجموعه های رشته های گروه ریاضی می باشد ، اهميت بسيار داشته و تا مقطع دكتري تدريس مي‌ گردد.

 

جهت مشاوره معرفی رشته مهندسي كامپيوتر و اطلاع از انتخاب رشته مهندسی کامپیوتر، کارشناسان صدای سنجش تحصیلی آماده پاسخگویی به سوالات شما داوطلب گرامی می باشد.

 

تماس با واحد پاسخگویی صدای سنجش از طریق تلفن ثابت با شماره

02166837359-02166868571

پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 صبح تا 1 شب

گرایش های رشته مهندسی کامپیوتر(رشته های گروه ریاضی) :

مهندسي‌ كامپيوتر که از رشته های گروه ریاضی می باشد ، در مقطع‌ كارشناسي‌ داراي‌ دو گرايش‌ سخت‌افزار و نرم‌افزار است‌.

گرايش‌ سخت‌افزار:

سخت‌افزاراجزاء فيزيكي‌ كامپيوترمی باشد که شامل‌ صفحه‌ نمايش‌، چاپگر، صفحه‌ كليد و ديسك‌ها مي‌ باشد.اجزاء فيزيكي‌ و قابل‌ لمس‌ كامپيوتر سخت‌افزار ناميده‌ مي‌شود. براي‌ مثال‌ واحد پردازشگر مركزي‌ مهمترين‌ واحد سخت‌افزاري‌ می باشد.مهندسي سخت‌افزار در مقطع ليسانس به مطالعه و بررسي طراحي سخت‌افزاري، كنترل سخت‌افزاري وشبكه‌هاي كامپيوتري مي‌پردازد.گرایش سخت‌افزار در مقطع كارشناسي ارشد و دكتري به صورت کامل و پیشرفته تدریس می گردد.

 

معرفی رشته مهندسی کامپیوتر و دروس رشته مهندسی کامپیوتر:

دروس‌ مشترك‌ در‌ گرايش‌هاي‌ كامپيوتر :

فيزيك‌، رياضي‌، مباني‌ كامپيوتر و برنامه‌سازي‌، آمار و احتمالات‌ مهندسي‌، رياضي‌ مهندسي‌، مدارهاي‌ الكتريكي‌،ريز پردازنده‌ ، ساختمان‌ داده‌ها، زبان‌ ماشين‌ و برنامه‌سازي‌ سيستم‌ ، طراحي‌ و پياده‌سازي‌ زبان‌هاي‌ برنامه‌سازي‌، معماري‌كامپيوتر، شبكه‌هاي‌ كامپيوتري‌ ، سيستم‌هاي‌ عامل‌، كارگاه‌ عمومي‌ ، آزمايشگاه‌ كامپيوتر، معادلات‌ ديفرانسيل‌، ساختمان‌هاي‌ گسسته‌، برنامه‌سازي‌ پيشرفته‌ ، مدارهاي‌ الكترونيكي‌ ، مدارهاي‌ منطقي‌، طراحي‌ الگوريتم‌ها.

دروس‌ تخصصي‌ گرايش‌ سخت‌افزار :

مدارهاي‌ الكتريكي‌، انتقال‌ داده‌ها ، طراحي‌ سيستم‌هاي‌ VLSI ،سيگنال‌ها و سيستم‌ها، سيستم‌هاي‌ كنترل‌ خطي‌، الكترونيك‌ ديجيتال ‌وكارآموزي‌.

گرايش‌ نرم‌افزار:

نرم‌افزاراجزاء غيرقابل‌ لمس‌ كامپيوترمی باشد. نرم‌افزار به‌ كامپيوتر فرمان‌ مي‌دهد كه‌ چه‌ عملي‌ را انجام‌ بدهد. در این بخش به نوعی از نرم افزارها اشاره می نماییم.

نرم‌افزارهاي‌ سيستمي‌ که مهمترين‌ آنها سيستم‌ عامل‌، برنامه‌هاي‌ مفید و مترجم‌هاي‌ زبان‌ مي‌باشد.

نرم‌افزارهاي‌ كاربردي‌ برنامه‌هايي‌ می باشد كه‌ شركت‌هاي‌ نرم‌افزاري‌ آنها را تهيه‌ نموده وعرضه‌ مي‌ نمایند.

دانشجوی این رشته در گرایش نرم‌افزار ياد مي گيرد كه چطور نرم‌افزارها را طراحي ، برنامه‌ريزي و در آخرتست نمايد و آماده استفاده عموم سازد .در حقیقت هدف از گرايش نرم‌افزار كامپيوتر، آموزش و پژوهش در زمينه زبان‌هاي مختلف برنامه‌نويسي و سيستم‌ عامل های مختلف  مي‌باشد.

دروس‌ تخصصي‌ گرايش‌ نرم‌افزار :

ذخيره‌ و بازيابي‌ اطلاعات‌ ، مهندسي‌ نرم‌افزار، تحليل‌ و طراحي‌ سيستم‌ها، پروژه‌ نرم‌افزار، شبيه‌سازي‌ كامپيوتري‌، مهندسي‌ نرم‌افزار، اصول‌ طراحي‌ و ساخت‌ كامپايلرها، اصول‌ طراحي‌ پايگاه‌ داده‌ها، پروژه‌ آزمايشگاه‌ سيستم‌ عامل‌، پروژه‌ آزمايشگاه‌ پايگاه‌ داده‌ها و كارآموزي‌.

توانايي‌ها و موقعيت‌ شغلي رشته کامپیوتر :

در این قسمت به معرفی رشته مهندسی کامپیوتر می پردازیم. مهندس‌ كامپيوتر می بایست در زمينه‌ فيزيك‌ و ریاضی قوی باشد. همچنين‌ فردي‌ خلاق‌ باشد تا بتواند مسائل‌ را به خوبی‌ و با کمترین هزینه حل‌ نماید. دانشجوي رشته‌ مهندسی کامپیوتر می بایست اطلاعاتش‌ به‌ روزباشد و نیز علاقمند به یادگیری باشد.

در واقع دانشجوی این رشته اگر علاقه‌مند به‌ این حرفه باشد بیکار نمی ماند . البته مهندسان نرم‌افزار‌ فرصت‌هاي‌ شغلي‌ بيشتري‌ داشته‌ و نياز به‌ امكانات‌ و تجهيزات‌ زيادي‌ ندارند. متخصصان پيش‌بيني مي‌كنند كه ظرف چند سال آینده در كشورهاي‌ پيشرفته‌ مردم‌ همان‌قدر كه‌ به‌ نيروي‌ برق‌ وابسته‌ هستند، به‌ شبكه‌ اينترنت‌ وابسته‌ خواهند شد. به نحوی که در صورتی که اينترنت‌ قطع‌ شود تمامي‌ كارها متوقف‌ خواهد شد.

 

جهت مشاوره معرفی رشته مهندسی کامپیوتر و اطلاع از انتخاب رشته  های گروه ریاضی ،با کارشناسان مشاور صدای سنجش تحصیلی تماس بگیرید.

تماس با واحد پاسخگویی صدای سنجش از طریق تلفن ثابت با شماره

02166837359-02166868571

پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 صبح تا 1 شب

 

مطالب مرتبط :

روش صحیح تست زنی کنکور

لیست رشته های بدون کنکور علمی کاربردی

ثبت نام بدون آزمون دانشگاه جامع علمی کاربردی

معرفی رشته روانشناسی

معرفی رشته مددکاری اجتماعی

معرفی رشته دامپزشکی

معرفی رشته فیزیوتراپی

معرفی رشته دندانپزشکی

معرفی رشته حقوق

آزمون تافل

آزمون آیلتس

تحصیل در انگلستان

هزینه تحصیل در آلمان

پذیرش دانشگاه تربیت معلم

معرفی رشته مهندسی مکانیک

 

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.