رزرو وقت مشاوره

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه


    منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • پاسخگویی سریع
  • مشاوره تلفنی
  • مشاوران حرفه‌ای

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

معرفی رشته فيزيوتراپي

معرفی رشته فیزیوتراپی
معرفی رشته فیزیوتراپی

رشته فيزيوتراپي

معرفی رشته فیزیوتراپی  از زیرمجموعه های کنکور تجربی در انتخاب رشته کنکور سراسری است  .رشته فیزیوتراپی در میان رشته های گروه تجربی از اهمیت خاصی برخوردار می باشد . برطبق آمار جهاني ، حدود 10% از جمعيت هر كشور را معلولين تشكيل مي‌دهند و دردهاي مفصلي و عضلاني شیوع بسیار زیادی در بین مردم دارد .

 اين افراد براي  جبران ناتواني‌هاي خويش به خدمات این رشته نياز دارند.از این رو به اهمیت معرفی رشته فیزیوتراپی پی می بریم. البته به دليل جنگ تحميلي و حوادث رانندگي این تعداد بيشتر می شود . به همين دليل می بايست  در معرفی رشته فيزيوتراپي  به عنوان يك رشته مهم و كاربردی توجه کافی داشت.

در رشته‌  فیزیوتراپی با استفاده‌ ‌ ابزارهاي‌ الكترونيكي‌ برای كاهش‌ علايم‌ بيمارهاي‌ مفاصل‌ و  رفع‌ معلوليت‌ و تقویت عضلات اقدامات لازم انجام می گیرد ضمنا  فيزيوتراپيست‌ها از  حركات‌ ورزشي‌ و درماني‌ و درمان های الکترونیکی به صورت ترکیبی  برای بهبود بیماری نیز بهره می جویند .

درواقع یک سری  از بيماري‌ها همراه با  دارو درماني‌  به‌ فيزيوتراپي‌ نياز دارد. انتخاب و معرفی رشته فیزیوتراپی برای  بیماران اسکلتی و عضلانی بسیار کمک می کند . به عنوان مثال سكته‌هاي‌ مغزي‌ ، بيماري‌هاي‌ قلبي‌، بيماري‌هاي‌ ريوي‌، شکستگی ها  و بيماري‌هاي‌ اسكلتي‌  و عضلاني‌  و …. به فيزيوتراپي‌ نیاز دارد .  همچنین می توان به کمک  رشته فیزیوتراپی از انحرافات  ستون‌ فقرات‌ و پیشرفت آن جلوگيري به عمل آورد ‌.

جهت اطلاع  و  معرفی رشته فیزیوتراپی با کارشناسان اطلاع رسانی صدای سنجش تماس بگیرید.

تماس با واحد پاسخگویی صدای سنجش از طریق تلفن ثابت با شماره

02166837359-02166868571

پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 صبح تا 1 شب

توانایی ها و موقعیت شغلی  معرفی رشته فیزیوتراپی :

داوطلب معرفی رشته‌ فيزيوتراپي‌ بايد به اندازه کافی صبور باشد زیرا با بيماران‌ مختلفي‌ از جمله‌ افرادي‌ كه‌ دچار سكته‌ مغزي‌ شده اند و  يا عقب‌ماندگي‌ ذهني‌ و یا ناتوانی های دیگری  دارند باید كار كند . در ضمن ‌ دانشجوي‌  رشته‌ فیزیوتراپی بايد در درس‌ فيزيك‌ قوي‌ بوده‌ و همچنين‌ با توجه به اینکه  با بدن‌ انسان‌  سروكار دارد، بايد به‌ درس‌ زيست‌شناسي‌ علاقه‌مند باشد.

 فارغ‌ التحصيل‌ معرفی  رشته فيزيوتراپي‌ بعد از گذراندن‌ دوران‌ طرح‌ و به‌ دست‌ آوردن‌ سابقه‌ كار لازم‌ می تواند در مراکز دولتی استخدام گردد . همچنين‌ دانشجوی  رشته فیزیوتراپی بعد از گذراندن ترم های پایانی مي‌تواند جذب‌ بيمارستان‌ها و مراكز توانبخشي‌ گردد و یا  اقدام‌ به‌ تأسيس‌ كلينيك‌ خصوصي‌ فيزيوتراپي‌ كند.

 

درس‌هاي‌ معرفی رشته فیزیوتراپی :

دروس‌ پايه معرفی رشته فیزیوتراپی‌

فيزيولوژي‌ عمومي‌، جراحي‌ عمومي‌، استخوان‌ شناسي‌،  ارتوپدي‌ ، راديولوژي‌  و كمك‌هاي‌ اوليه‌، و آناتومي‌ (اندام‌ فوقاني‌، اندام‌ سطحي‌، اندام‌ تحتاني‌) ، بافت‌ شناسي‌، آسيب‌شناسي‌،  روانشناسي‌ عمومي‌ و معلولين‌، روانپزشكي‌ ، ژنتيك‌  و فیزیک ، رشد حركتي‌ كودك‌، آناتومي‌ اعصاب‌، فيزيولوژي‌، نورولوژي‌ ، بيماري‌هاي‌ داخلي‌، بيماري‌هاي‌ قلب‌، عروق‌ و تنفسي‌، روماتولوژي‌، ارتوپدي‌ ، راديولوژي‌.

دروس‌ تخصصي‌ معرفی رشته فیزیوتراپی

حركت‌ درماني‌، آشنايي‌ با اصول‌ توانبخشي‌ و طب‌ فيزيكي‌ ، ماساژ و اصول‌ درمان‌هاي‌ دستي‌ و  الكترو تراپي‌، اندام‌هاي‌ مصنوعي‌ و وسايل‌ كمكي‌، ارزشيابي‌ و اندازه‌گيري‌ ، كارآموزي‌ و  بيومكانيك‌ و  زبان‌ تخصصي‌ و پروژه‌ .

 

تماس با واحد پاسخگویی صدای سنجش از طریق تلفن ثابت با شماره

02166837359-02166868571

پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 صبح تا 1 شب

 

مطالب مرتبط :

معرفی رشته دامپزشکی

معرفی رشته دندانپزشکی

معرفی رشته روانشناسی

روش صحیح تست زنی کنکور

 

 

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.