رزرو وقت مشاوره

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه


    منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • پاسخگویی سریع
  • مشاوره تلفنی
  • مشاوران حرفه‌ای

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

ثبت نام  دانشگاه جامع علمی کاربردی

ثبت نام دانشگاه جامع علمی کاربردی-دانشگاه علمی کاربردی

برای دریافت مشاوره انتخاب رشته و اطلاع از نجوه ثبت نام بدون آزمون دانشگاه جامع علمی کاربردی از طریق تلفن ثابت

تماس با واحد پاسخگویی صدای سنجش از طریق تلفن ثابت با شماره

02166837359-02166868571

پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 صبح تا 1 شب

اگر می خواهید بدون آزمون یا بدون کنکور سراسری انتخاب رشته کنید و وارد دانشگاه شوید، دانشگاه جامع علمی کاربردی انتخاب مناسبی برای شما می باشد.ثبت نام دانشگاه جامع علمی کاربردی در دو مقطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته (کاردانی به کارشناسی) سالانه 2 باربدون آزمون انجام می گردد.

دانشگاه جامع علمی کاربردی وابسته به وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری است که مهارت ها و تجارب فارغ التحصیلان مراکز دانشگاهی که تجربه عملی ندارند را افزایش می دهد.هدف این دانشگاه تربیت نیروی انسانی کار آفرین ، ماهر و متخصص مورد نیاز کشور است به نحوی که فارغ التحصیلان بتوانند امور محوله را بر اساس آموزش ، مهارت و صلاحیت های حرفه ای تا سطح مطلوب به انجام برسانند.

این دانشگاه شامل حدود 1000 مرکز آموزشی در کل کشور می باشد.دانشگاه علمی کاربردی در مقطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته از چهار گروه زیر تشکیل شده است:

صنعت (رشته های فنی و مهندسی )

گروه مدیریت و خدمات اجتماعی (رشته های علوم انسانی و مدیریت)

گروه کشاورزی

گروه فرهنگ و هنر

زمان ثبت نام دانشگاه جامع علمی کاربردی

پذیرش دانشجو در این دانشگاه معمولا دو دوره در سال انجام می شود.یکبار در مرداد ماه:پذیرفته شدگان در این دوره ، مهرماه همان سال شروع به تحصیل خواهند نمود.یکبار در آذر ماه:پذیرفته شدگان در این دوره ، بهمن ماه همان سال شروع به تحصیل خواهند نمود.

 

نکات مهم و کلیدی برای ثبت نام و انتخاب رشته دانشگاه جامع علمی کاربردی

یکی از مسائل مهم برای ثبت نام دانشگاه جامع علمی کاربردی انتخاب رشته های مرتبط ، با مدرک دیپلم برای مقطع کاردانی و مدرک کاردانی مرتبط برای مقطع کارشناسی می باشد .کسانی که در رشته های غیر مرتبط با مقطع قبلی شرکت می کنند احتمال قبولیشان کمتر است اما اگر معدلشان بالای 15 باشد ، غیرمرتبط بودن رشته تاثیری در قبولیشان ندارد.در پذیرش دانشگاه جامع علمی کاربردی علاوه بر معدل، ظرفیت دانشگاه مربوطه و انتخاب رشته داوطلب می تواند در میزان قبولی او  تاثیر داشته باشد.

انتخاب رشته کاردانی و کارشناسی بدون آزمون

ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی در مقطع کاردانی

مقطع کاردانی همان فوق دیپلم می باشد. کسانی که مدرک دیپلم در کلیه رشته های دبیرستانی (ریاضی – تجربی- انسانی -فنی و حرفه ای – کار و دانش ) را دارا می باشند .میتوانند در ثبت نام دانشگاه جامع علمی کاربردی شرکت کنند.نکته مهم این است که تمام دیپلمه های مدارس حق انتخاب تمامی رشته های دانشگاه علمی کاربردی را دارند و هیچ گونه محدودیت از نظر انتخاب رشته ندارند .همچنین برای ثبت نام در مقطع کاردانی نیازی به مدرک پیش دانشگاهی نیست و می توان بدون داشتن مدرک پیش دانشگاهی در دانشگاه جامع علمی کاربردی تحصیل کرد.

ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی در مقطع کارشناسی

مقطع کارشناسی همان کاردانی به کارشناسی یا کارشناسی ناپیوسته می باشد. دانشگاه علمی کاربردی در مقطع کارشناسی ناپیوسته پذیرش دانشجو دارد و در مقطع کارشناسی پیوسته (دوره چهارساله پیوسته لیسانس )پذیرش دانشجو ندارد.کسانی که دارای مدرک کاردانی هستند می توانند در مقطع کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی ثبت نام کنند.تغییر رشته در مقطع کارشناسی دانشگاه جامع علمی کاربردی مجاز است و لازم نیست که عنوان مدرک کاردانی شما با عنوان رشته ای که قصد ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی دارید یکسان باشد.

ثبت نام بدون آزمون دانشگاه جامع علمی کاربردی ویژه شاغلین

دانشگاه جامع علمی کاربردی تنها دانشگاهی است که علاوه بر سهمیه آزاد سهمیه شاغل هم پذیرش می کند.داوطلب شاغل به کسی گفته می شود که در دستگاه های اجرایی اعم از دولتی و غیر دولتی در حرفه منطبق با رشته انتخابی که مورد قبول دانشگاه مربوطه باشد و هنگام ثبت نام در آن واحد مشغول به فعالیت باشد به صورتی که بعد از قبولی در ارگان مربوطه معرفی نامه ای را به دانشگاه ارائه کند .حداقل سابقه کار مرتبط برای متقاضیان سهمیه شاغل مراکز آموزشی یکسال می باشد.

یک کد اشتغال برای کسانی که در ارگان های خصوصی مشغول به فعالیت هستند تعریف شده به نام کد 199 که در آن شاغلین مراکز خصوصی می توانند از سهمیه شاغل استفاده کنند .

کارمندان دولت در صورتی می توانند به تحصیل بپردازند که موافقتنامه رسمی وزارت خانه یا سازمان متبوع خود، مبنی بر شرکت در کلاسها، آزمایشگاه ها و فعالیت های دیگر دوران تحصیل را به همراه سایر مدارک ثبت نام به مرکز آموزش جامع علمی کاربردی محل قبولی ، ارائه نمایند.

این دانشگاه همچنین رشته های مدیریت خانواده ، فناوری اطلاعات ، مترجمی زبان ، مدیریت کسب و کار را با عنوان دوره حین کار در دو مقطع کاردانی و کارشناسی به متقاضیانی که فرصت حضور در کلاسها را ندارند ارائه می کند.

نحوه پذیرش دانشجویان شاغل

شاغلین می بایست باتوجه به شرایط شغلی خود مراکز مناسب را انتخاب نمایند.مراکزی که تمهیداتی نطیر برگزاری کلاسها در آخر هفته، یا بعد از ساعت اداری در نظر گرفته اند کلاس های شاغلین را در ساعات خاصی برگزار می نمایند.تعریف شاغل برای مراکز مختلف دانشگاه جامع علمی کاربردی متفاوت است .به عنوان مثال در مرکز علمی کاربردی واحد 14 تهران شاغل به کسی گفته می شود که در یکی از مراکز دولتی و یا خصوصی مشغول به کار باشد .چنانچه معدل متقاضی پایین باشد، متقاضی می تواند برای افزایش احتمال قبولی از سهمیه شاغلین استفاده نمایند.

ملاک هایی برای انتخاب رشته دانشگاه جامع علمی کاربردی

ـ اولین شرط برای انتخاب رشته علاقه شخصی می باشد.

ـ ترجیحا رشته هایی را انتخاب نمایید که منحصر به دانشگاه جامع علمی کاربردی باشد .مسلما پس از فارغ التحصیلی در رشته هایی که دانشگاه سراسری ، آزاد و پیام نور در آن ها خروجی دانشگاه دارد، در بازار کار با رقبای بیشتری مواجه خواهید بود.

ـ قبل از انتخاب رشته ، دروس رشته را بازبینی کنید .ممکن است تصور شما از یک رشته با محتوای درسی آن رشته متفاوت باشد .

 

جهت دریافت مشاوره تکمیلی در زمینه نحوه و زمان ثبت نام دانشگاه جامع علمی کاربردی با سامانه تخصصی مشاوره تحصیلی صدای سنجش تماس بگیرید .

 

تماس با واحد پاسخگویی صدای سنجش 

02166837359-02166868571

 همه روزه از ساعت 8 صبح تا 1 شب

کاربر گرامی ،  در صورت شلوغی خطوط مجدد تماس برقرار نمایید .

 

مطالب مرتبط :

شرایط شرکت در کنکور سراسری

برنامه ریزی کنکور

بهترین منابع کنکور ریاضی

سوابق تحصیلی کنکور

برنامه ریزی کنکور

روش صحیح تست زنی 

معرفی رشته حقوق 

معرفی رشته مهندسی کامپیوتر

معرفی رشته دندانپزشکی

معرفی رشته دامپزشکی

کنکور سراسری ریاضی

بهترین منابع کنکور ریاضی

برنامه ریزی کنکور

منابع کنکور

برنامه ریزی کنکور تجربی

کنکور سراسری تجربی

بهترین منابع کنکور تجربی

ثبت نام کنکور سراسری

شرایط شرکت در کنکور سراسری

برنامه ریزی کنکور ریاضی

لیست رشته های بدون کنکور علمی کاربردی

آزمون تافل

آزمون آیلتس

تحصیل در انگلستان

هزینه تحصیل در آلمان

پذیرش دانشگاه تربیت معلم

 

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

One comment

  1. از مطالب مفید سایت متشکرم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.